Friday, July 11, 2008

Seda Piret ei mäleta

Hakkasime Linnagaleriis tänaseks lõpetama, tegime ukse ees aega parajaks. Meie juurde hiilis mingi vanem mees veidras punases ülikonnas, ta tiirutas meie ümber, otsis silmsidet. Hängis enne ka, kunstinäituste avamisel on seda tüüpi üksikud vanemad mehed tavaline asi, noored kunstitüdrukud on ju ilusad. Ja piisavalt vabameelsed ning halastavad, et ei aja vanainimest kohe ära. Mees pilgutas silma ja ütles „Jah-jah, ekstaole“. Noogutasin talle ka. Jah, tüüpiline näitusepervar, tahab kindlasti oma elust rääkida. Mees astus ligemale ja tõmbas pintsakupõuest välja uskumatult stiilse kollase taskuraadio „Elektronika“. Selle peale oli kleebitud Piret Järvise pilt. „See on minu Piret,“ ütles mees. „Jooksis palajajalu ringi, muru sees, ise oli selline hästi pisike ja armas. Paljajalu.“ Mees vaatas hellalt kulunud kleepekat, kortsud tema näos värlesid tundeliselt. „Siis ta veel kuulus polnud. Ta ju oli siis alles pooleteistaastane. Heheh. Kus ta siis nii noorelt kuulus olla sai. Aga onju ilus tüdruk?“ Ütlesin, et on küll ilus tüdruk. „Aga mis sa arvad, kas pooleteistaastane inimene mäletab mind? Ta ei ole mind kakskümmend aastat näinud. Ega ta ei mäleta vist? Või mäletab?“ Ütlesin, et ma arvan, et ei mäleta. „Ega ta mäleta jah,“ ohkas mees, ta oli nukker, ta oli vana, ta oli mängust väljas. Mul oli temast kahju. „Minu Piret mind ei mäleta.“ Siis elavnes mees uuesti, tõmbas taskuraadio jälle välja ja libistas pöidlaga üle Pireti näo: „Vaata, Piret on kummaline tüdruk. Tal on selline kummaline ümmargune nägu, nagu ta oleks paksuke. Aga ta ei ole.“ Mees pööras minu poole: „Aga mis sina arvad, kas pooleteistaastane inimene mäletab mind?“ Ei, ütlesin. „Aga kui vanalt inimene mäletab? Kolmeaastaselt? Kas sina mäletad midagi, kui sa olid kolmeaastane?“ Mõtlesin natuke, vist jah. Ma mäletan oma vanaisa hiiglaslikke jalgu, mis kõrgusid taeva poole. „Minu Piret mind ei mäleta." Jah, see mees oli tulnud kõigepealt liiga vara ja nüüd oli juba liiga hilja. "Istus mul süles. Aga ta pole tegelikult minu Piret. Tema isa töötas koos minuga samas tehases. Me elasime kõrvalmajades. Aga Piretile meeldis minu süles istuda.“ Mees hakkas itsitama ja pilgutas mulle uuesti silma „Ma olen kõigile juba mitu aastat rääkinud et ta on minu tütar.“ Tema ilme oli korraks kaval ja siis muutus ta nägu jälle uskumatult, hingekriipivalt kurvaks. „Aga mis sa arvad, kas pooleteistaastane inimene mäletab mind? Ega vist.“ Ja siis jälle kaval ilme. „Aga ta teab, et ma tulen, ma olen juba kõvasti reklaami teinud. Sõnum on teele läinud. Tead sa, siin oli ju pensionäride meeleavaldus, seisid seal linnavalitsuse ees, sildid käes. Kaamerad olid kohal ja puha. Ma siis hüppasin nende pensionäride etteotsa, mind filmiti kõvasti, nad arvasid et ma ka protestin. Küsisid mult arvamust. Ja mina rääkisin kiiresti-kiiresti kaamerasse kogu oma jutu ära. Et ta on minu tütar. Ja need teised tolad seal taga seisid oma siltidega ja hüüdsid, et õige. Hehheh.“ Minu meelest oli see päris kaval, ütlesin, et see oli päris kaval. Mees noogutas rõõmsalt. „Ja tead, Piret tuleb ju varsti siia. Sest Lenna ju tuleb, tal on ju see kontsert koos nende.....eeee..teistega. Ja kui Lenna esineb, eks siis Piret tuleb ju ikka teda kuulama. Onju?“ Noogutasin. Miks ta ei peaks tulema. „Ja ma tulen siis ka. Piret ju juba teab et ma tulen, ta kindlasti nägi mind televiisoris. Aga mis sa arvad, kas pooleteistaastane inimene mäletab mind?" Ei. "Ei, ma tean, Piret on ju nüüd abielus. Aga ma võiksin tema lapsi hoida.“ Minugipoolest, arvasin. „Aga mis sa arvad, kas pooleteistaastane inimene mäletab? Ega vist ei mäleta?“ Ütlesin, et hakkan nüüd minema. „Jah-jah, ekstaole“ ütles mees. „Aga tead, sa oled ainus inimene, kes minuga täna viiskalt rääkinud on. Ainus inimene. Aitähh sulle. Ma soovin et sul läheks kõik hästi.“ Soovisin talle ka kõike paremat.

9 Comments:

Blogger oakleyses said...

gucci outlet, nike air max, tory burch outlet, oakley sunglasses, prada handbags, ugg boots, louis vuitton, polo ralph lauren outlet, louis vuitton, kate spade outlet, prada outlet, cheap oakley sunglasses, louis vuitton outlet, louis vuitton outlet, oakley sunglasses, ray ban sunglasses, tiffany jewelry, replica watches, michael kors outlet, longchamp outlet, louboutin, burberry, burberry outlet online, michael kors, christian louboutin outlet, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, replica watches, oakley sunglasses, tiffany and co, nike free, michael kors outlet, ugg boots, louboutin shoes, ugg boots, uggs on sale, longchamp outlet, nike outlet, louis vuitton, polo ralph lauren outlet, longchamp, michael kors outlet, michael kors outlet, louboutin outlet, nike air max, ugg boots, michael kors outletc

10:29 PM  
Blogger oakleyses said...

hermes, sac longchamp, new balance pas cher, kate spade handbags, north face, ray ban uk, nike blazer, burberry, nike roshe run, nike free, nike free run uk, oakley pas cher, true religion jeans, coach outlet, sac guess, air jordan pas cher, nike air max, true religion jeans, ralph lauren uk, air max, hollister pas cher, vans pas cher, ray ban pas cher, timberland, abercrombie and fitch, michael kors, tn pas cher, nike air max, converse pas cher, louboutin pas cher, michael kors, lacoste pas cher, mulberry, michael kors, air force, coach outlet, hollister, nike roshe, coach factory outlet, true religion jeans, nike air max, coach purses, lululemon, hogan, michael kors, north face, vanessa bruno, ralph lauren pas cher, true religion outlet, longchamp pas cher

10:33 PM  
Blogger oakleyses said...

herve leger, soccer jerseys, hollister, new balance, p90x workout, soccer shoes, reebok shoes, ferragamo shoes, valentino shoes, chi flat iron, beats by dre, converse, asics running shoes, jimmy choo shoes, ray ban, instyler, north face outlet, north face outlet, mac cosmetics, ralph lauren, ghd, abercrombie and fitch, nike trainers, longchamp, iphone 6 cases, timberland boots, louboutin, gucci, nike air max, bottega veneta, oakley, birkin bag, wedding dresses, converse outlet, celine handbags, lululemon, mont blanc, babyliss, insanity workout, mcm handbags, nike roshe, nfl jerseys, nike huarache, hollister, nike air max, vans, hollister, giuseppe zanotti, baseball bats, vans shoes

10:37 PM  
Blogger oakleyses said...

louis vuitton, toms shoes, moncler outlet, canada goose outlet, ugg,uggs,uggs canada, hollister, coach outlet, canada goose, moncler, doudoune canada goose, juicy couture outlet, michael kors handbags, sac louis vuitton pas cher, pandora charms, canada goose, swarovski, louis vuitton, louis vuitton, doke gabbana outlet, wedding dresses, pandora jewelry, ugg boots uk, moncler, juicy couture outlet, swarovski crystal, moncler, lancel, moncler, supra shoes, michael kors outlet, replica watches, louis vuitton, pandora jewelry, ugg,ugg australia,ugg italia, moncler, canada goose uk, thomas sabo, pandora charms, michael kors outlet online, ugg pas cher, marc jacobs, canada goose, moncler, montre pas cher, barbour, canada goose outlet, links of london, barbour jackets, karen millen, canada goose, moncler, bottes ugg

10:41 PM  
Blogger Unknown said...

qzz0712
air huarache
canada goose jackets
diesel jeans
uggs
air more uptempo
true religion jeans
canada goose jackets
polo ralph lauren
air huarache
mulberry handbags

11:06 PM  
Blogger qqqqqq said...

0822jejeJe conçois chaussure nike homme air max 2017 beaucoup de ceci peut être effectué avec des nuances d'une couleur au lieu de la couleur complètement diverse mais trois conceptions basket nike air max homme 2017 pas cher de couleur sont encore bien connues sur le Web et si fait usage correctement asics gel nimbus 18 homme peut sembler bon. Demandez-vous, qu'est-ce que je prends au sérieux dans ma vie? air jordan homme basket Considérez-vous que votre travail est sérieux? Prenez-vous juste d'aider les autres? Considérez-vous votre cortez nike blanche femme comme sérieuse? Avez-vous vos enfants sérieux? Essayez-vous d'ajouter de la valeur à tout air jordan 23 ce qui précède? Heck oui! Nous faisons tous! Alors pourquoi ne pas appliquer le air jordan prix bas même plan pour nous mettre en pleine forme. Un sac à dos Dickie peut être un choix vraiment adidas zx flux femme rose et noir intelligent.

8:33 PM  
Blogger Unknown said...

tory burch outlet
canada goose UK
mbt shoes online
goyard bags
michael kors handbags
lacoste polo
nike air huarache
yeezy shoes
off white clothing
michael kors outlet store

1:03 AM  
Blogger yanmaneee said...

calvin klein outlet online
off white shoes
balenciaga speed trainer
timberland outlet
golden goose
hermes birkin
longchamp outlet
timberland boots
off white x nike
adidas gazelle

3:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

off-white
cheap jordans
yeezy gap hoodie
golden goose
bape

10:39 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home